Dla wielu sezon rowerowy trwa cały rok. Najczęściej na ulicach można spotkać rowery miejskie i trekingowe. Trudno wyobrazić je sobie bez bagażnika. Na krótsze wycieczki, to miejsce wykorzystywane jest do przewożenia plecaka czy torebki, jednak łatwo dostępne pasy i sakwy mogą pomóc w przygotowaniu sprzętu na załadunek większego ekwipunku. Bagażnik rowerowy nie jest podstawowym wyposażeniem każdego roweru. Nie znajdziemy ich na sprzęcie do zawodowej jazdy oraz na rowerach górskich, gdyż spełniają one inne funkcję niż sposób na spędzenie wolnego czasu.
Bagażnik rowerowy – najczęściej spotykane rodzaje
Do najpopularniejszych rodzajów bagażnika rowerowego można zaliczyć te nad tylnym kołem. Przeważnie taka forma jest montowana fabrycznie i stosuje ją wiele popularnych marek, ponieważ mają wiele zastosowań. Wielkość bagażnika zależy od koła. Ze względu na możliwość dokupienia obciążenia oraz zamontowania dodatkowych sakw rowerowych jest zdecydowanie najlepszym i najczęściej wybieranym modelem bagażników. Ma jednak wady. Nieodpowiednie zamontowanie ekwipunku może zakończyć się jego poluzowaniem, zgubieniem, lub co gorsza grozi wypadkiem. Kolejnym popularnym rodzajem jest ten montowany z przodu. Często spotykany na miejskich oraz elektrycznych rowerach. Służy, przede wszystkim, do przewożenia drobnych, lekkich przedmiotów oraz rzeczy osobistych. Taka forma transportu torebek, czy plecaków jest bezpieczniejsza, ponieważ zawsze widzi się swoje rzeczy, co zmniejsza ryzyko kradzieży. Ostatnim popularnym bagażnikiem rowerowym jest ten na sztycę. To specjalny wariant dedykowany do rowerów, w których otwory nie zostały fabrycznie wykonane. Montuje się go poprzez wykorzystanie wspornika siodełka. Dzięki solidnemu zaciskowi na sztycy, ta forma bagażnika może przewozić mniejsze obciążenia, niż jego tylni odpowiednik.